Jak pomóc sobie regularnie ćwiczyć?

Wiele osób zakłada sobie cel, by regularnie ćwiczyć. Ale trzeba przyznać, że nie jest to łatwe. Zazwyczaj brakuje nam czasu, sił i chęci. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aktywność fizyczna jest dla organizmu niezwykle ważna. Jak zatem sobie pomóc?

Odpowiednia motywacja

womenshealth.pl

womenshealth.pl

Kluczem do sukcesu jest motywacja. Moja opinia – Grzesiak czyli znany trener rozwoju osobistego podaje w tym temacie najlepsze rady. Warto ustalić, co da mi osiągnięcie tego celu. Czyli – jak będę się czuć dzięki regularnym ćwiczeniom, jak będę dzięki nim wyglądać, jak zmieni się moje życie, jak mogę wpłynąć na innych itp. Dobrze jest rozważać aspekt zdrowotny, kwestie lepszego wyglądu oraz lepszego samopoczucia.

Od czego zacząć?

Bardzo istotna sprawa to wybór pierwszych ćwiczeń. A na początku trzeba taką aktywność po prostu polubić – dlatego najlepiej wybierać ćwiczenia, które się lubi. Wybór jest ogromny – można biegać, jeździć na rowerze, pływać, grać w badmintona czy tańczyć. Trening ma być przyjemnością. To ważne, bo dzięki temu można wyrobić w sobie nawyk regularnego ćwiczenia, a może nawet się do tego uzależnić. Później łatwiej będzie się angażować w inne formy aktywności – w zależności od potrzeb.

Stopniowe działanie

Treningi należy też dostosować do swoich możliwości. Jeżeli mamy mało czasu to nie planujmy od razu treningów trwających 1,5 czy 2 godziny – to nie będzie możliwe do zrealizowania. Poza tym osoby, które nie ćwiczą, fizycznie nie wytrzymają takiego treningu. Należy zatem stopniowo przyzwyczajać swój organizm do wysiłku. Idealna jest metoda małych kroczków – najpierw 2-3 razy w tygodniu krótsze treningi, a później dłużej i częściej.

Plan

zarzadzajczasem.pl

zarzadzajczasem.pl

Nic się nie zrobi samo – potrzebny jest dobry plan. Powiedzenie, że będzie się ćwiczyło to za mało. Na treningi trzeba wygospodarować czas, a zatem najlepiej jest je wcześniej zaplanować i konkretnie ustalić, kiedy będą się odbywać. Wtedy nie staną się kwestią przypadku – a dzięki temu będą regularne. Warto wyznaczyć dzień i godzinę – będą to plany nie do ruszenia.

Zacznij w tej chwili

Żeby regularnie trenować, trzeba od razu wziąć się do pracy – nie ma co czekać na lepszy moment, bo on może nigdy nie nadejść. Warto odłożyć wszelkie wymówki, np. brak czasu, zmęczenie, zła pogoda, brak dobrych butów… i postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami, które wiele z tych dylematów rozwiążą. Dzięki temu uda się ćwiczyć regularnie, będzie to przynosiło oczekiwane efekty, a co najważniejsze – stanie się to przyjemnością, a nie przymusem.

Dodaj komentarz